Inspire 5 Make-up Marketingtrends Monique schrijft Pastels Teint

Air Cushion foundation DE kaskraker na BB cream?

Redactie, Monique
Geschreven door Redactie, Monique

Slaat in als een bom bij Aziatische vrouwen

Schermafbeelding 2014-04-08 om 21.17.51Ha, eat your heart out….als er een land is ter wereld waar het momenteel gebeurt, dan is het Zuid-Korea wel. Wij, Europeanen stellen nog nauwelijks wat voor op het innovatieve cosmetische toneel.

Kwam de superfamous BB cream er al vandaan, nu ja, van origine was het een Duitse uitvinding, ok ok…hold your breath, want the next big thing, zo verwacht de industrie is de Air Cushion foundation. Simpelgesteld een spons gedrenkt in vloeibare foundation incluis uv filters (spf 50 + PA+++) waarmee je je lekker kunt deppen met foundation en uv bescherming.

De coverage schijnt prachtig te zijn, het gevoel heerlijk luchtig. Ik kan me er iets bij voorstellen. Denk maar aan make-upartists die foundation aanbrengen met sponsjes. De gig is natuurlijk dat je nu geen tubes, flesje en vingers en kwasten nodig hebt om je vloeibare foundation te verwerken.

Het idee was ontstaan bij het Zuidkoreaanse merk Iope (onderdeel van AmorePacific), maar omdat dit een kleine speler is met weinig naamsbekendheid kwam de trein niet echt in beweging. Toen besloten werd reclame te gaan maken op een homeshoppingchannel brak de gekte los. De ondernemer werd zo enthousiast dat hij besloot de sponsfoundation ook bij de andere merken van het moederbedrijf, Hera en Lirikos uit te brengen.

Lokale spelers als LG Household en Health Care zagen er ook heil in en introduceerden eveneens sponsfoundations. Met deze nieuwkomers was de honger van Koreaanse vrouwen helemaal niet meer te stoppen. Dit moest wel het nieuwe IT product zijn.

Iope heeft inmiddels ook een mannenversie uitgebracht. Nu is het natuurlijk wachten op de eerste introducties door grote merken in Europa en de USA.

Bekijk hier een film van trendbureau Euromonitor over de Air Cushion grave:

Bekijk ook deze tutorial van een meisje die het gebruikt voor haar cyste-acne en het vergelijkt met haar favoriete dekkende foundations:

http://youtu.be/bx8gu6DUXcU

De alfabet trend is overigens nog niet afgelopen. Na BB en CC komen er mondjesmaat DD creams uit (daily defense) en de eerste EE creams zijn al gespot op een Europese beautybeurs. Jaja, ze groeien met je cupmaat mee!

Meer weten over Inspire 5?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

7 reacties

  • Ik kan hier alleen maar op zeggen, onhygiënisch. Wij visagisten gebruiken, buiten de airbrush, inderdaad sponsjes. Maar deze worden eenmalig gebruikt op een persoon en wordt daarna met unicura-zeep uitgewassen tot ze schoon zijn. heel soms worden wegwerpsponsjes gebruikt, maar deze zijn minder fijn in gebruik. Als je dit sponsje keer op keer op je gezicht zet, zal het bol staan van de bacteriën

  • Oh, ik las trouwens dat ik er wellicht al een krijg van het merk Dr. G uit Korea. Dit merk komt dit jaar ook op de Nederlandse markt. Heb er nu al een lotion van met groeifactoren. Maar nogmaals Ghita, geef een seintje, want ik lees dat Anja uit ons team ook geinteresseerd is:-)

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.